Na pocz±tku zajêæ uczniowie musieli odnale¼æ ukryte w ró¿nych miejscach kartki z literami, a pó¼niej utworzyæ z nich has³o INTERNET. Za pomoc± mapy my¶li wpisywali wszystkie skojarzenia zwi±zane z tym s³owem. Skojarzenia by³y bardzo istotne, poniewa¿ dzieci dowiedzia³y siê dziêki temu do czego wykorzystuj± komputer, co robi± w Internecie, jak spêdzaj± tam czas. Na spotkaniu dzieci próbowa³y odpowiedzieæ na pytanie czym jest karta sieciowa i do czego nam s³u¿y. W kolejnej czê¶ci zajêæ uczniowie dowiedzieli siê co to jest adres strony internetowej i co on nam mówi. Dzieci z wielkim zapa³em tworzy³y w³asne adresy stron internetowych. W trzeciej czê¶ci zajêæ przypomnieli¶my sobie w jaki sposób wys³aæ ksi±¿kê poczt± tradycyjn±. Zadanie to mia³o przygotowaæ uczniów do odpowiedzi na pytanie „w jaki sposób wys³aæ ksi±¿kê przez Internet?”. Dzieci wykaza³y siê ogromn± wiedz± i pomys³owo¶ci±. Wspólnie wys³uchali¶my fragmentu ksi±¿ki „Sk±d siê wziê³y ma³py w Internecie?” i uzyskali¶my odpowied¼ na to pytanie. Najbardziej wyczekiwanym momentem przez dzieci by³o wyja¶nienie pytania: „co maj± wspólnego ze sob± ma³py i Internet?” Z wielkim skupieniem wys³uchali kolejnego fragmentu ksi±¿ki, w którym poznali¶my historiê znaku @. Kolejnym zaskoczeniem dla dzieci by³o to w jaki sposób informacje wêdruj± przez Internet. Dowiedzieli siê, ¿e litery, cyfry oraz inne znaki zamieniaj± siê na zera i jedynki za pomoc± kodu ASCII. Najwiêksz± atrakcj± dla dzieci by³a mo¿liwo¶æ zapisywania swojego imienia kodem ASCII, a nastêpnie odkodowywania imion swoich kolegów.
Nasze zajêcia minê³y bardzo szybko, a uczniowie wyszli z u¶miechami na twarzy i wiedz± kto i dlaczego wymy¶li³ Internet, jak nasze e-maile trafiaj± do adresata i czy tytu³owa „ma³pa” jest zawsze ma³p±. Nasze spotkanie odby³o siê 8 marca i uczeñ klasy III a (wychowawczyni p. Brygida Gêbarska) przygotowa³ dla nas niespodziankê – zagra³ na tr±bce „Sto lat” w ramach prezentu z okazji Dnia Kobiet.
Anna Ko¶ciuczuk, Izabela Szczy¿
Dodane przez bibliotekarz1 dnia marzec 10 2016 18:22:53 | 676 Czytań -  |
|